Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

maras - Administrator
maras - Administrator
jawc - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
Alistair
maras - Administrator
Alistair
Popski
maras - Administrator
t.ziemlicki@wp.pl
FM
maras - Administrator
maras - Administrator
maras - Administrator
Mmaciek - Administrator
Mmaciek - Administrator
rok - Administrator
FM
FM

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Gruszki na wierzbie   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2019-10-12 21:33:29
Z dziejów ziemi oleskiej   (SyG) 2 SyG 2019-10-07 14:59:49
Lista niesfotografowanych wrocławskich ulic   (MacGyver_74) 33 rico_wr 2019-10-07 11:31:14
Podoba Ci się strona? WSPOMÓŻ NAS!   (Administrator) 3 Danuta B. 2019-09-27 18:28:29
Historia znikania. Miasto, które zapadło się pod ziemię.   (gdzienogiponiosa.eu) 5 gdzienogiponiosa.eu 2019-10-06 14:44:06
Notgeldy   (maras - Administrator) 2 cezar56 2019-10-06 13:22:32
Budynki mieszkalne w Wałbrzychu przeznaczone do rozbiórki od roku 2000   (Petroniusz (admin)) 99 Rusty87 2019-10-04 21:33:42
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

maras - Administrator°

McAron (2019-10-05 11:25:23) Nie umiem rozpracować tego zdjęcia. Skoro to jest 1902 rok to powinno być widać bramę na Marku czy sugerowałeś się likwidacją Bramy Pruskiej (dawnej)? "Dawna" w tym przypadku nie znaczy 'stara". Brama 'stara" znajdowała się naprzeciw budynku widocznym po lewej stronie zalinkowanej trzy zdania wcześniej pocztówki.

maras - Administrator (2019-10-05 11:59:48) Nie pamiętam, ale zapewne sugerowałem się opisem jaki widniał przy fotografii. Później do tego wrócę.

maras - Administrator (2019-10-05 22:18:16) Wybacz, przeczytałem dwa razy, ale nie bardzo rozumiem o co chodzi...

McAron (2019-10-05 22:24:39) - brama z dwoma przejściami. Powyżej jedno wejście, które było w nieco innym miejscu - dlatego mamy dwa obiekty. Moim zdaniem ta pierwsza wersja Bramy Pruskiej została prawdopodobnie zlikwidowana podczas budowy nowej wersji, a więc nie w 1902 r.

maras - Administrator (2019-10-05 22:47:00) Hmm... A po co pozmieniałeś datowanie likwidacji w obiekcie na 1902-1903? Kiedy była wybudowana nowa brama Pruska? Dalej nie rozumiem... Jedna brama powstała w miejscu drugiej - tak czy nie? Jeżeli tak, to dlaczego w obiekcie Bramy Pruskiej (Preussisches Thor) wpisujesz datę budowy 1889 r? Jeżeli nie, i ta brama "stara" stała w innym miejscu to skąd wniosek, że nie jest to rok 1902?

McAron (2019-10-05 23:01:06) Chciałem zrobić porządek z tymi datami ale potem zgłupiałem. Muszę poszukać informacji na ten temat i to dopracuję. Wracając do obiektów to stara znajdowała się nieco w lewo od tej późniejszej - patrz budynek za bramą Jak pisałem wcześniej na zdjęciu przedstawiającym likwidację umocnień , likwidowano nowszą bramę bo starej już nie było (chyba nie było bo jej nie widać).

McAron (2019-10-08 20:04:52) Tu jest odpowiedź na temat likwidacji starej bramy - ostatnia część tekstu.

maras - Administrator (2019-10-08 21:48:38) Napisz o co chodzi, proszę...

McAron (2019-10-09 05:11:27) Cytuję za podaną wyżej stroną: "(...) w 1838 r. zlikwidowano starą Bramę Pruską (...)".



wk°

McAron (2019-10-05 09:42:25) Proszę dodać lokalizację.



McAron°

McAron (2019-09-22 18:25:59) Podmiana na lepsze.



McAron°

McAron (2019-09-22 18:12:28) Podmiana na lepszy skan.



McAron°

Hellrid (2016-04-27 22:25:14) Znalazłem przynajmniej jedno potwierdzenie, gdzie znajdował się budynek szpitalika zakonnic. Na mapie: - są dwa numery, które nas interesują, pierwszy to nr 36 - podpisany jako "Diakonissen-Krankenhaus "Bethanien"" - czyli tak samo jak na powyższej kartce - jest zaznaczony w środku Ostrowa, przy nieistniejącej ulicy Fischerstrasse (ogólnie mówiąc, za budynkiem cukrowni). Drugi numer to: 51 - "Neues Krankenhaus "Bethanien"" (istniejący, obecnie bank) - widać tutaj, że były dwa szpitale tego typu - nowy i stary. W książce adresowej z 1913 roku, nie ma śladu po "starym" szpitaliku - pojawia się tylko zapis: Evangelische Diakonissen-Krankenanstalt "Bethanien", Rauschwitzer Strasse (bank).

maras - Administrator (2019-09-17 02:12:22) Marek, szpital był prowadzony przez diakonisy to znaczy służebnice ewangelickie, a zakonnice to raczej odnosi się do kobiet związanych z katolicyzmem.

McAron (2019-09-17 04:00:39) Już poprawiam. To tak samo jak na pastorówki mówimy plebania.

maras - Administrator (2019-09-17 11:00:50) Dokładnie :)



maras - Administrator°

McAron (2019-09-12 18:40:35) Chyba dodałem lepsze -

maras - Administrator (2019-09-12 20:22:43) Chyba nie...



ragnar - Administrator°

ragnar - Administrator (2019-09-08 22:26:53) Przed wojną , po wojnie



McAron°

moose (administrator) (2019-09-02 01:35:38) >1900 px - to za dużo. Swoją drogą w pobliskiej Goli stoi jeszcze "nieużywana" zapora.

McAron (2019-09-02 06:47:17) Staram się pilnować rozmiarów. W tym przypadku posłuchałem rady pani Danuty - Chyba, że to jest wyjątek dla panoram.

moose (administrator) (2019-09-02 09:09:21) Marku - ale przy tym rozmiarze zdjęcie robi się niewyraźne, także polecam wrócić do 1600 px i będzie akceptowalne.



McAron°

McAron (2019-09-01 13:57:11) Następny pomnik odnaleziony w terenie!

maras - Administrator (2019-09-01 14:42:17) !!!

Tomen (2019-09-01 19:55:56) Aż dziw bierze, że jeszcze nie ma współczesnych zdjęć tego budynku. Czy ktoś z miejscowych mógłby zrobić zdjęcia?



McAron°

ragnar - Administrator (2013-05-12 20:52:06) Jakość niezła, nie ma możliwości wstawić nieco większego?

McAron (2013-05-12 22:18:27) To był maks jaki był na aukcji...

Hellrid (2016-04-27 18:48:35) Sądzę, że z tego pomnika zachowała się podstawa z boku budynku o którym pisałem w poprzednim komentarzu, widać go lepiej także tutaj (trzy okrągłe okna): - pomnik stał by właśnie przed tymi oknami. Na zdjęciach lot. widać tam fundament lub płytę. Na zdjęciach z ok. 1944 jest tam skwer z jakimś czymś :-), pomnik na pewno był na terenie koszar pionierów. Okolica Szkoły Wojennej nie zawiera alejek czy widocznych, wydzielonych skwerów. Raczej na pewno, także nie było go za przed budynkami dawnego lazaretu - na zdjęciach z ok. 1944, na środku wykopany jest basen przeciwpożarowy i widoczne są także ścieżki. Basen jest na siłę dopasowany do ścieżek - na googlu można znaleźć ślad po tym basenie, inaczej trawa tam rośnie :). Jakby komuś udało się to potwierdzić to byłoby super, ostatni pomnik z Głogowa... Poniżej zrzuty:

McAron (2019-09-01 14:04:37) Masz w 100% rację:


1 2 3 4 5 6 7 8 9