MENU
Droga dojazdowa i fasada dworca kolejowego Kamieniec Ząbkowicki.

Dodał: Ryszard Kumorek° - Data: 2019-10-03 20:13:25 - Odsłon: 1509
15 września 2019

Data: 2019:09:15 08:54:37   ISO: 200   Ogniskowa: 48 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5300   Przysłona: f/8   Ekspozycja: 10/2500 s  


Chronologia zmian nazwy stacji kolejowej od 1945 r.:
- "Kamienica nad Ochną" - źródło:Dziennik Taryf i Zarządzeń Kolejowych, rok XIII-XVIII nr 10 z dnia 10 grudnia 1945 r. (linia "Kamienica n. Ochną - Reichenstein");

- "Kamieniec nad Ochną" - źródło:Dziennik Taryf i Zarządzeń Kolejowych, rok XIX nr 3 z dnia 15 marca 1946 r. (wykaz stacyj). Ponownie odnotowano to w wykazie poprawek we wrześniu 1946 r. (DTiZK rok XIX nr 11, str 105);

- "Kamieniec Ząbkowicki", pow. ząbkowicki; d. niem. "Kamenz" (M. P. 1947 nr 37 poz. 297, obow. od 15.03.1947 r.;
Z uwagi na położenie stacji przy wsi Goleniów, potwierdzono nazwę tego węzła kolejowego:
- "Kamieniec Ząbkowicki-Dworzec"; (Goleniów Śląski), pow. ząbkowicki; d. niem. "Kamenz" (M. P. 1948 nr 59 poz. 363 z dn. 01.06.1948 r; obow. od 28.06.1948 r.).
Z dokumentów kolejowych zamieszczonych na Olsztyńskim Forum Kolejowym: , oraz z Internetowego Systemu Aktów Prawnych: - wynotował [Stan]

  • /foto/5674/5674785m.jpg
    1899 - 1901
  • /foto/5438/5438513m.jpg
    1899 - 1902
  • /foto/6455/6455250m.jpg
    1900
  • /foto/3242/3242352m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/4136/4136404m.jpg
    1900 - 1906
  • /foto/159/159456m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/159/159468m.jpg
    1903
  • /foto/5214/5214757m.jpg
    1903
  • /foto/268/268759m.jpg
    1905
  • /foto/3303/3303590m.jpg
    1905
  • /foto/45/45062m.jpg
    1906
  • /foto/451/451006m.jpg
    1907
  • /foto/6410/6410682m.jpg
    1915
  • /foto/4746/4746197m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/423/423374m.jpg
    1934
  • /foto/159/159470m.jpg
    1941
  • /foto/176/176805m.jpg
    2007
  • /foto/176/176806m.jpg
    2007
  • /foto/5440/5440842m.jpg
    2013
  • /foto/5440/5440848m.jpg
    2013
  • /foto/5445/5445535m.jpg
    2013
  • /foto/5445/5445540m.jpg
    2013
  • /foto/3923/3923564m.jpg
    2013
  • /foto/4907/4907027m.jpg
    2014
  • /foto/5944/5944058m.jpg
    2014
  • /foto/6802/6802443m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802444m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802460m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802461m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802478m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802487m.jpg
    2017
  • /foto/6802/6802548m.jpg
    2017
  • /foto/8247/8247888m.jpg
    2019
  • /foto/8247/8247920m.jpg
    2019
  • /foto/8247/8247927m.jpg
    2019
  • /foto/8247/8247939m.jpg
    2019
  • /foto/9582/9582091m.jpg
    2021
  • /foto/9651/9651655m.jpg
    2021
  • /foto/10055/10055621m.jpg
    2022

Ryszard Kumorek°

Poprzednie: Hotel Haus Spielhagen (dawny) Strona Główna Następne: Żołnierze Twierdzy Głogów


Ryszard Kumorek | 2019-10-03 20:18:32
Wygląd i konfiguracja terenu niemal identyczne jak w Wałbrzychu Szczawienko. Wiedziałem o tym od dawna, ale konfrontacja na miejscu wstrząsnęła mną. Czułem się, jakbym się cofnął w czasie o 50 lat. Przeżycie niesamowite!
Fritz | 2019-10-09 13:19:12 | edytowany: 2019-10-09 13:22:30
Podobne wrażenia mam w Wałbrzychu Głównym :-) Podobna konfiguracja terenu
moose | 2022-08-09 09:58:51
Taki dziś "psikus" kolejowy na ul. Dworcowej:
Stan | 2022-08-09 11:56:25
Z prawie setki zdjęć tylko jedno ujęcie z dworcem (po prawej stronie):
moose | 2022-08-09 12:17:40 | edytowany: 2022-08-09 12:18:07
Komunikat prasowy: - Stacja Kamieniec Ząbkowicki, na której o godzinie 3:00 doszło do wykolejenia 7 wagonów przewożących tłuczeń jest przejezdna. O godzinie 8:00 służby techniczne PLK, po usunięciu części wagonów i sprawdzeniu stanu torów możliwe było przywrócenie przejazdu pociągów. Na miejscu cały czas pracują służby. Do sprawnego usuwania skutków zdarzenia wykorzystywany jest m.in. specjalny pociąg ratunkowy i sieciowy. Wstępnie konieczna będzie naprawa rozjazdu i ok. 50 m fragmentu toru na stacji. Zakończenie wszystkich prac szacowane jest obecnie do piątku - informuje Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP PLK S.A.

Teraz moja konkluzja i wspomnicie moje słowa za rok, za dwa: betonowe ogrodzenie zostanie dziurawe - nie zostanie naprawione. Historyczny mur oporowy - nie zostanie naprawiony, może doraźnie czymś podsypany, żeby nie spadał tłuczeń na ulicę. Drzewa, które stanowią wartościową aleję doprowadzającą do dworca - po wycięciu uszkodzonych, nie zostaną niczym zastąpione. Jeśli Burmistrz Kamieńca nie zainterweniuje w dyrekcji PKP-PLK to wszystko co związane z usuwaniem strat poza torowiskiem zostanie na jego głowie.
Ryszard Kumorek | 2022-08-09 16:20:02
Obyś tym razem nie miał racji!