Most kolejowy - pierwotnie 12 przęsłowy o długości 454 m. W północnym krańcu mostu wybudowano dwa tradytory kolejowe o nazwie Blockhaus Schanze, lub Blockhaus Plateau
- był to wymóg władz twierdzy Głogów, które uważały, że most kolejowy na Starej Odrze przy ewentualnym oblężeniu Głogowa może ułatwić nieprzyjacielowi wtargniecie do tej części twierdzy. Budowę przeprawy prowadził Robert Bail, głogowianin, syna dra Gustawa Baila, zaangażowanego w budowę linii Głogów – Jankowa Żagańska. Robert Bail (1823-1870) w czasie wojny prusko-austriackiej 1866 r. był szefem wydziału kolei polowych pruskiej armii, a od 1867 r. do śmierci zasiadał w Reichstagu. Most został uszkodzony celowo 12 lutego 1945 r. kiedy władze Festung Glogau nakazały zniszczenie wszystkich dróg dojazdu do miasta. Most odbudowano do 1948 r. jako 6-przęsłowy, przęsła kratownicowe z jazdą dołem i skrócono go poprzez zasypanie części filarów. Aktualnie (od 1996 r.) wykorzystywany w ruchu jest tylko tor zachodni. (moose - różne źródła)