Bocznica w Głogowie, wybudowana na potrzeby wojska (koszary artylerii polowej), mogła być jedną z pierwszych takich inwestycji w historii - dodać należy że budowniczy linii Głogów-Leszno - Robert Bail był w czasie wojny prusko-austriackiej 1866 r. szefem wydziału kolei polowych pruskiej armii, a to właśnie podczas tej wojny po raz pierwszy wykorzystano w praktyce eszelony wojskowe i przesyłanie rozkazów telegrafem. Nie wiadomo dokładnie kiedy bocznicę zlikwidowano. Na planie za lat 20. widać że z ...
Bocznica w Głogowie, wybudowana na potrzeby wojska (koszary artylerii polowej), mogła być jedną z pierwszych takich inwestycji w historii - dodać należy że budowniczy linii Głogów-Leszno - Robert Bail był w czasie wojny prusko-austriackiej 1866 r. szefem wydziału kolei polowych pruskiej armii, a to właśnie podczas tej wojny po raz pierwszy wykorzystano w praktyce eszelony wojskowe i przesyłanie rozkazów telegrafem. Nie wiadomo dokładnie kiedy bocznicę zlikwidowano. Na planie za lat 20. widać że z tego miejsca planowano rozbudowę kolei zaopatrującej projektowaną strefę portowo-przemysłową.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Bocznica do koszar artyleryjskich / starego portu (nie istnieje) na innych fotografiach | ||