W 1914 roku poczta niemiecka uruchomiła na Ziemi Kłodzkiej pierwsze połączenie omnibusem z Bystrzycy Kłodzkiej przez Starą Bystrzycę, Wójtowice, Młoty, Piaskowice do Mostowic i z powrotem. Przejazd trwał ponad 3 godziny. Z czasem powstała sieć połączeń omnibusowych - autobusowych do mniejszych miejscowości na Ziemi Kłodzkiej, do których nie docierała kolej żelazna. Uzupełniająca komunikacja autobusowa okazała się być doskonałym sposobem na ożywienie wyludniających się od końca XIX wieku wsi w Hrabstwie ...
W 1914 roku poczta niemiecka uruchomiła na Ziemi Kłodzkiej pierwsze połączenie omnibusem z Bystrzycy Kłodzkiej przez Starą Bystrzycę, Wójtowice, Młoty, Piaskowice do Mostowic i z powrotem. Przejazd trwał ponad 3 godziny. Z czasem powstała sieć połączeń omnibusowych - autobusowych do mniejszych miejscowości na Ziemi Kłodzkiej, do których nie docierała kolej żelazna. Uzupełniająca komunikacja autobusowa okazała się być doskonałym sposobem na ożywienie wyludniających się od końca XIX wieku wsi w Hrabstwie Kłodzkim. Wiele z tych wsi uzyskało status wsi letniskowych przez napływ turystów. Z biegiem czasu poczta niemiecka zaczęła organizować także turystyczne przejazdy z uzdrowisk do największych atrakcji regionu. Komunikacja pocztowych autobusów zamarła zapewne po wybuchu II wojny światowej z uwagi na racjonowanie paliwa.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Przewozy autobusowe na Ziemi Kłodzkiej realizowały następujące urzędy pocztowe: - urząd w Kłodzku (A...) - urząd w Bystrzycy Kłodzkiej (B...) - urząd w Polanicy (C...) - urząd w Kudowie (D...) - urząd w Lądku (E...) - urząd w Stroniu Śląskim (F...) - urząd w Międzylesiu (G...) - urząd w Międzygórzu (H...) - urząd w Nowej Rudzie (I...) - urząd w Srebrnej Górze (J...) - urząd w Dusznikach (K...) - urząd w Ząbkowicach Śl. (L...) Trasy i ich rozkłady tutaj: (lista może być niepełna, systematyka losowa) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||
|
||