Stacja Bardo Przyłęk to jedyny posterunek ruchu pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim, a Kłodzkiem. Ta mała stacja (obecnie tylko 3 tory główne) jest intensywnie wykorzystywana dla wywozu kruszywa. Istnieją tutaj dwa obszerne place ładunkowe do załadunku, a także kilka torów bocznych przy nich. Stacja jest zbyt mała dla obsługi tak dużych potrzeb ładunkowych - brakuje tutaj większej liczby torów postojowych. Ruch na stacji sterowany jest z dwóch nastawni: dysponującej BP w budynku stacyjnym oraz wykonawczej ...
Stacja Bardo Przyłęk to jedyny posterunek ruchu pomiędzy Kamieńcem Ząbkowickim, a Kłodzkiem. Ta mała stacja (obecnie tylko 3 tory główne) jest intensywnie wykorzystywana dla wywozu kruszywa. Istnieją tutaj dwa obszerne place ładunkowe do załadunku, a także kilka torów bocznych przy nich. Stacja jest zbyt mała dla obsługi tak dużych potrzeb ładunkowych - brakuje tutaj większej liczby torów postojowych. Ruch na stacji sterowany jest z dwóch nastawni: dysponującej BP w budynku stacyjnym oraz wykonawczej BP1 od strony Kamieńca. Obecnie w budynku dworca są tylko prywatne mieszkania - kasa została zlikwidowana. [ - ]
Pokaż więcej
Pokaż mniej
W powojennych dokumentach kolejowych nazwa stacji Bardo Przyłęk miała postać: - Barda Przyłąk - wymieniona w Dzienniku Zarządzeń i Taryf Przewozowych rok XIX nr 3 z dnia 15 marca 1946 r. ("wykaz stacyj"); - Bardo Przyłąk - wymieniona w DZiTP nr 11 z dnia 01 września 1946 r.; Ostateczną nazwę wsi i stacji kolejowej ustanowił akt prawny: - Bardo Przyłęk, pow. ząbkowicki; d. niem. "Wartha Frankenberg" (M. P. 1947 nr 37 poz. 297 z dn. 15.03.1947 r., obow. od 15.03.1947 r.). * * Obecnie Bardo Przyłęk jest w granicach miasta Bardo - obiekty stacyjne przy ul. Fabrycznej 21-29. Ulica o takiej samej nazwie w sołectwie Przyłęk ma inny układ numeracji. Z dokumentów kolejowych zamieszczonych na Olsztyńskim Forum Kolejowym: , oraz z Internetowego Systemu Aktów Prawnych: - wynotował [Stan] |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Stacja kolejowa Bardo Przyłęk na innych fotografiach | ||